Working together for the economic attractiveness of Brive,,fr,the national expert Territorial Marketing,,fr,will hold a conference "act together on the economic attractiveness of Brive la Gaillarde",,fr,At the conference,,fr,l’expert,,en,will present a long-term thinking,,fr,co-built with Brive la Gaillarde professionals,,fr,The finding in,,fr,presented on,,fr,during the 1st Audience business,,fr,the action "create economic image" desired by companies has been initiated in February,,fr,"The fact that we have done is economically,,fr,the territory is not recognized at fair value,,fr

Working together for the economic attractiveness of Brive,,fr,the national expert Territorial Marketing,,fr,will hold a conference "act together on the economic attractiveness of Brive la Gaillarde",,fr,At the conference,,fr,l’expert,,en,will present a long-term thinking,,fr,co-built with Brive la Gaillarde professionals,,fr,The finding in,,fr,presented on,,fr,during the 1st Audience business,,fr,the action "create economic image" desired by companies has been initiated in February,,fr,"The fact that we have done is economically,,fr,the territory is not recognized at fair value,,fr

Le 21 Septembre, l’expert national du Marketing territorial, tiendra une conférence « agir ensemble sur l’attractivité économique de Brive la Gaillarde ».

Lors de cette conférence, Vincent Gollain (l’expert), nous présentera une réflexion de longue haleine, co-construite avec des professionnels de Brive la Gaillarde.

 

Le constat en 2016

Présentée le 28 September 2016 lors des 1ères Assises de l’entreprise, l’action « créer une image économique » souhaitée par les entreprises a donc été initiée dès février 2017.

« Le constat que nous avons fait est qu’économiquement, le territoire n’est pas reconnu à sa juste valeur. There was a very strong investment in tourism policy in particular with the brand,,fr,this is not the case on the economic component "explained Jessica Tessier Cabinet Semaphore,,fr,By February,,fr,A working group was formed around twenty volunteers businesses and local players,,fr,They reflected together to define the arguments to attract companies,,fr,project leaders,,fr,employees and corporate buyers and thus create jobs on the Brive Basin,,fr,Independently and freely,,fr,they have been working on the subject of the appeal of the region through workshops led by Vincent Gollain,,fr 100% Gaillard, ce n’est pas le cas sur le volet économique » précisait Jessica Tessier du Cabinet Sémaphore.

Dès février 2017

Un groupe de travail a été constitué autour d’une vingtaine d’entreprises volontaires et d’acteurs du territoire. Ils ont réfléchi ensemble pour définir les arguments pour attirer entreprises, porteurs de projets, salariés et repreneurs d’entreprise et donc de créer de l’emploi sur le bassin de Brive.

En toute indépendance et en toute liberté, elles ont planché sur le sujet de l’attractivité du territoire dans le cadre d’ateliers animés par Vincent Gollain, expert in territorial marketing,,fr,Argument promotion of the territory,,fr,comparative advantages of the region,,fr,common language elements shared between economic players in the Brive Basin,,fr,all aspects that will be presented at the company Assizes from 15:00,,fr,Subscribe to company Assizes,,fr,brive-entreprendre.fr/inscription-aux-assises-2017,,fr,Working together for the economic attractiveness of Brive,,fr.

Argumentaire de promotion du territoire, avantages comparatifs de la région, éléments de langage commun à partager entre acteurs économiques du bassin de Brive… autant d’aspects qui seront présentés lors des Assises de l’entreprise à partir de 15h00.

marion

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